PAMPUSKLASSE JUBILEERT OP LOOSDRECHT

Met 120 boten aan de start

LOOSDRECHT- De Pampusklasse bestaat 85 jaar en de Pampusclub 60 jaar. Alle reden voor een jubileumevenement dat van 13 tot en met 16 juni op Loosdrecht wordt gehouden. Een van de hoogtepunten is op zaterdag als 120 boten tegelijk over de plas zullen zeilen.

Het jubileumevenement wordt georganiseerd vanuit de haven van de Koninklijke Watersport Vereeniging Loosdrecht. Vanuit alle windstreken zullen zeilers met hun boten naar Loosdrecht komen. Nooit eerder verschenen er zoveel Pampussen aan de start als tijdens dit evenement.  Op het programma staan een zevental wedstrijden. Daarnaast is er een uitgebreid social programma. Thema van het evenement is ’integratie.’ Integratie tussen de verschillende regio’s, maar bovenal tussen de oude-en nieuwe generatie Pampuszeilers. De klasse zit de laatste jaren weer behoorlijk in de lift. Veel zeilers zijn vanuit andere klassen overgestapt in deze houten eenheidsboot.
Watersport-TV is vrijdag en zaterdag aanwezig bij het Pampus jubileum evenement om verslag te doen.
Voor meer informatie: www.pampusclub.nl

Houtevenement_Pampus-038 kopie Houtevenement_Pampus-038 kopie