ZEILEN OM NOORD-HOLLAND

Zo'n 100 boten aan de start tijdens 23ste editie

LELYSTAD- Stichting YSY organiseert voor de 23ste keer de Ronde om Noord-Holland.  Vrijdag 21 juni vertrekken zo’n 100 boten vanuit Bataviahaven te Lelystad en zeilen om de Marker Wadden, IJsselmeer via Kornwerd het Wad op. De laatste etappe gaat men via de Noordzee naar IJmuiden. Gemeente Velsen met Rauw aan Zee is de hoofdsponsor van dit evenement.

Vanaf de kant is dit schouwspel op diverse locaties te bewonderen. Op de dijk van Lelystad naar Enkhuizen. Maar ook als de boten op het Wad varen, zijn ze goed waar te nemen op de Afsluitdijk. En uiteindelijk is iedereen welkom op de pier bij IJmuiden.

Zaterdagmiddag ligt de haven van Marina Seaport IJmuiden vol met boten met de Rauw aan Zee vlaggetjes in het want. Een goede reden om hier eens langs te komen en de haven ” Rauw aan Zee” zelf  te beleven.

De YSY Ronde om Noord Holland is een zeilevenement dat alleen doorgang kan vinden door de tomeloze energie van ruim 40 vrijwilligers. Maar ook de sponsoren die het evenement steunen.

Informatie zie:

P8270090 P8270090