COASTAL ROWING OP LOOSDRECHT

LOOSDRECHT- Zaterdag 22 juni organiseert de KWVL voor de tweede keer een wedstrijd in het kader van het Nederlands Kampioenschap Coastal Rowing op de Loosdrechtse Plassen.

Coastal Rowing is roeien in ‘gladde’ boten voorzien van rolbank, riggers en twee riemen (“scullen”).  Doordat de boten luchtkasten hebben en zelflozend zijn lopen ze niet vol als er golven overkomen en zijn ze onzinkbaar. Deze boten staan bekend onder de naam ‘Yole de Mer’. Het meest bekend is het type met vier roeiers en een stuurman. Op ruwer water, zoals grote open plassen, IJsselmeer en voor de kust wordt veel met deze Yoles de Mer gevaren.

Zaterdag 22 juni wordt op Loosdrecht een baan langs 6 boeien gevaren met een lengte tussen de 4 en 6 kilometer Start en finish zullen voor de starttoren van de KWVL zijn en zichtbaar vanaf de wal. De wedstrijden beginnen om 12.00 uur en rond 17.00 uur is de prijsuitreiking in de sociëteit van de KWVL. De inschrijving staat open voor dames, heren en mixteams. Er zullen 14 dames boten en 7 heren boten aan de start verschijnen. Mix boten hebben zich nog niet gemeld.

coastal 3 coastal 3