MOOIE DONATIE VOOR HET SURF PROJECT

Tijdens viering vijfjarig bestaan

ZANDVOORT- Het Surf Project vierde onlangs het vijfjarig bestaan tijdens de finaledag van de surflessen in Zandvoort.

De stichting geeft surfles aan kinderen met o.a. het syndroom van Down, ADHD en autisme. Het Surf Project is inmiddels actief op verschillende locaties langs de Nederlandse kust en elke locatie wordt gerund door een uniek team van vrijwilligers. De kinderen surfen in kleine groepen en worden individueel begeleid door gecertificeerde coaches en professionele vrijwilligers. Samen met een team van psychiaters en psychologen onderzoekt het Surf Project wat voor effect surfen op deze kinderen heeft. Ze krijgen een unieke kans om mee te doen aan een sport die normaal gesproken onbereikbaar voor ze is. Het is duidelijk zichtbaar dat surfen ervoor zorgt dat de kinderen trots zijn op zichzelf, wat cruciaal is in hun dagelijks leven.
Om een bijdrage te leveren aan het werk dat het Surf Project uitvoert, heeft het designteam van Protest speciaal voor het Surf Project een exclusieve swimwear collectie ontworpen. De verkoop is in maart 2019 gestart en heeft maar liefst een donatie van €15.682 gecreëerd! Dit geweldige bedrag wordt gelijkmatig over de komende 3 jaar uitgekeerd aan het Surf Project. Hierdoor kan het Surf Project in de toekomst nog veel meer surflessen organiseren en daarmee dromen laten uitkomen.
Naast de speciaal ontwikkelde SS19 swimwear collectie, is deze zomer een te gekke custom- made off-road caravan van Protest geveild. De veiling is onlangs gesloten en heeft €10.000 opgebracht!
Tijdens de viering van het 5-jarig bestaan zijn de waardecheques van ruim €25.000 uitgereikt.
‘’We zijn ontzettend trots dat we het Surf Project onze partner mogen noemen en we zijn verheugd dat we ze met deze donatie kunnen steunen, want dit is wat ze niet alleen hard nodig hebben, maar ook verdienen’’, Caroline Dekker, CEO Protest Sportswear.

Protest X Surfproject 4 Protest X Surfproject 4
Protest X Surfproject 1 Protest X Surfproject 1