WSV GIESBEEK WINT EREDIVISIE ZEILEN TITEL

Tickets Sailing Champions League voor Almere Centraal, WV de Meeuwen en de KNZ&RV.

MUIDEN- Het jeugdteam van WSV Giesbeek is afgelopen weekend in Muiden kampioen geworden van de eredivisie zeilen.

WSV Giesbeek is het team dat de meeste uren maakt in de J/70. Vorig jaar werden ze al Nederlands kampioen in de J/70, nu winnen ze ook deze verenigingsstrijd.  Teamlid Koen Sibbel: “Er werd ontzettend hard en goed gevaren. De teams zitten erg dicht bij elkaar. We hebben veel getraind het afgelopen jaar en dat betaalde zich uit. De tactiek was om uit de problemen te blijven en bij mindere starts de schade te beperken. We hebben dit hele weekend geen strafrondje hoeven draaien en dat scheelt uiteindelijk natuurlijk flink. We maakten het onszelf op het laatst nog een beetje lastig door een OCS (te vroege start, red.) te varen. Maar pakten daarna de draad weer goed op. We zijn super blij dat het gelukt is!”

Tot de laatste wedstrijden waren er nog zeven teams die aanspraak maakten op het podium. De overige tickets voor de Sailing Champions League zijn voor Almere Centraal, WV de Meeuwen en de KNZ&RV.

Continuïteit

Gastheer dit weekend was de KNZ&RV te Muiden. Voorzitter Michiel Dis over dit weekend: “We zijn ontzettend blij dat we de Eredivisie hebben mogen hosten en dat het zo succesvol is geweest. Sterk wisselende omstandigheden en de teams hebben zich daarom uitstekend aan elkaar kunnen meten. Het niveau was zeer hoog en de verschillen in punten zeer klein. Ik denk dat we aangetoond hebben dat we de Eredivisie Zeilen als verenigingen een prima vervolg kunnen geven. De continuïteit van dit format lijkt hiermee dan ook gewaarborgd. Daar zijn wij het meest blij mee.”

winnaars met coaches winnaars met coaches
20191004_133556 20191004_133556
IMG-20191005-WA0010 IMG-20191005-WA0010