VERNIEUWDE ZEILCOMPETITIE VOOR KAJUITJACHTEN

ROEOFARENDSVEEN- Een terugblik en een vooruitblik op het zeilseizoen. Op zaterdag 23 november organiseert de Noordzee Club de Dag van het Wedstrijdzeilen bij WSV Braassemermeer in Roelofarendsveen. Hier wordt onder andere een vernieuwde opzet voor de competitie 2020 gepresenteerd.

Op de Dag van het Wedstrijdzeilen 2018 is vanuit de zeilers een klankbordgroep gevormd die vanuit het zeilersbelang in discussie is geweest over de competitie. Deze groep heeft het afgelopen jaar diverse gesprekken gehad over de toekomst van de competitie. Hieruit is nu een vernieuwde opzet voor de competitie 2020 gekomen welke ze gaan presenteren op de Dag van het Wedstrijdzeilen 2019. Er is onder andere gekeken naar de klassenindeling en klassengrenzen en de kalender voor 2020.
Meer jeugd in 2019?
Naast vooruitkijken wordt er ook even teruggeblikt op het afgelopen zeilseizoen. Het seizoen heeft veel mooie zeildagen gekend, tijdens de wedstrijden is er volop gestreden om de medailles. Al enige tijd wordt er gesproken over de kleine wedstrijdvelden, zijn deze inmiddels meer gevuld, en is hier meer jeugd bij gekomen? Een van de discussiepunten van verleden jaar op de Dag van het Wedstrijdzeilen.
Tenslotte wordt er ook gekeken naar de vele randzaken waar zeilers en organisaties mee te maken hebben en waar de Noordzee Club zich voor inzet. Denk aan Technische Controles, Rating reviews en het contact met World Sailing. Zaken die voor veel zeilers op de achtergrond spelen, maar tegelijk zo belangrijk zijn om wedstrijden te kunnen varen.

Verbondsbezems en jaarprijzen
De dag wordt afgesloten met de uitreiking van de prijzen waar iedereen dit seizoen zo hard voor heeft gestreden. Onder het genot van een diner worden de Verbondsbezems en een aantal speciaal te vergeven awards uitgereikt. Alle prijswinnaars in de 8 klassen; de eerste, tweede en derde plaatsen, worden gekroond voor hun succesvolle wedstrijdseizoen.

Programma Dag van het Wedstrijdzeilen 2019

13:30 – 15:00 Opening & Terugblik op 2019
In de ORC klassen, de tendens
In de IRC klasse
In de SW
In de shorthanded
Internationaal
De diverse events & Kampioenschappen in Nederland, wat namen we waar. Wat ging goed en wat niet.
Verslag van het voorbije IRC en ORC congres en vanuit World Sailing.

15:00 – 15:30 Pauze (koffie, thee en winterse lekkernijen)

15:30 – 17.00 Competitie 2020
Vernieuwde Competitie 2020
Klassenindeling en klassengrenzen
De Kalender voor 2020 (Nationaal, regionaal, lokaal)
Tips voor 2020, zorg dat je certificaat in orde is.

17:00 – 18:00 Napraten tijdens Borrel

18.30 - 22.00 Diner met uitreiking Verbondsbezems en jaarprijzen