WIERVRIJE Y-TORENRACE

De traditionele seizoensopener

DURGERDAM- Op 2 en 3 mei wordt de 55e editie van de Y-Toren Race gezeild op het IJmeer. Wedstrijdzeilers kunnen zich al inschrijven via www.ytorenrace.nl (http://www.ytorenrace.nl)

Naast ORC, Lemsteraken, Kwartton klasse en Eenheidsklassen, is het ook nu weer mogelijk om in te schrijven in de SW klasse. Ook is de ORC 4 klasse terug. Voor zowel de ORC-3 als ORC-4 klasse telt de Y-Toren Race mee voor de Verbondsbezem.

De traditionele seizoensopener van het Markermeer en IJsselmeer heeft door de vroege start in mei geen last van het fonteinkruid.
 Naast wiervrije banen staat de Y-Toren Race natuurlijk garant voor intensieve up- en downwind banen met 4 starts per dag, een competitieve vloot en professionele wedstrijdleiding. Na de wedstrijden op zaterdag is er de smakelijke barbecue en wordt de zaterdagavond weer gegarandeerd gezellig met een DJ in het clubschip van Zeilvereniging Het Y in Durgerdam.

Foto Hans Knapper/ Y-Torenrace

Y Toren Y Toren