WATERSPORT-TV CORONA-NIEUWS

Het corona-virus slaat op allerlei manieren om zich heen. En uiteraard heeft dit ook gevolgen voor de watersport. Via het ’Corona-Nieuws’ proberen wij je zo goed mogelijk op de hoogte te houden van alles wat direct met de watersport te maken heeft.

Breaking News

(20/3/2020)

Frankrijk – Langs de hele kust van Frankrijk en ook elders in het land geldt in verband met de corona-epidemie in elk geval tot 31 maart een verbod om uit te varen en een verbod op watersporten. Op overtreding geldt een boete van 135 tot 375 euro. Het verbod op watersporten dient om te voorkomen dat men in geval van nood een beroep zou doen op de al overbezette hulpdiensten.

(18/3/2020)

Beneteau legt productie in Frankrijk en Italië tijdelijk geheel stil vanwege de Covid-19 epidemie. De productie-eenheden in Polen en in de VS werken op halve kracht. Het Beneteau-aandeel bereikte de afgelopen dagen met een verlies van zo’n 50% een dieptepunt, de laagste waarde sinds 2006. De presentatie van de toekomstplannen, gepland voor 29 april a.s., zijn uitgesteld tot een latere datum.

(18/3/2020)

Haarlem- Vanwege Corona stelt het Hoogheemraadschap Rijnland de start van het vaarseizoen uit. Dit betekent voor de Rijnlandse sluizen het volgende. Voor de grote sluis te Spaarndam zullen de openingstijden zijn maandag t/m vrijdag van 05.30-21.30 en zaterdag van 8.00-16.00 uur. Voor de Kock van Leeuwen, Slikkendammer en Ziendesluis en de Vroonlandse brug, deze blijven gesloten voor recreatievaart. (beroepsvaart mag dus wel!). Tot nader bericht wordt het winterseizoen verlengd.

(17/3/2020)

Brussel – De Belgische ‘FOD Mobiliteit en Vervoer’ heeft een aanvulling gepubliceerd van de sinds 14 maart van kracht zijnde maatregelen om de verspreiding van het coronavirus in België af te remmen. Hiertoe behoort ook een verbod op de pleziervaart op zee en het beoefenen van brandingsporten. Er mag niet aan pleziervaart gedaan worden op zee (zowel privé als bedrijfsmatig, zowel individueel als in groep) binnen de Belgische territoriale wateren van de Noordzee. Het beoefenen van brandingsporten (individueel en in groep) is verboden in de Belgische territoriale wateren van de Noordzee.

(17/3/2020)

HAARLEM- De provincie Noord-Holland laat weten de bedientijden van bruggen en sluizen die in het winterseizoen gelden tot nader order te verlengen. Normaal gesproken zou per 1 april het zomerregime voor bediening in werking treden, maar dat is nu in ieder geval uitgesteld tot 6 april 2020. De HISWA-Recron laat in een reactie weten geen voorstander te zijn van het uitstel zomerbediening.

(13/3/2020)

LEUSDEN- HISWA-RECRON, ondernemersorganisatie voor watersport en recreatie, roept het kabinet op om met spoed het maatregelen pakket van VNO-NCW en MKB Nederland uit te voeren. De toeristisch-recreatieve sector is extra kwetsbaar nu het coronavirus in alle hevigheid in Nederland is losgebarsten. Boekingen op vakantieparken en recreatiebedrijven lopen achter en reeds bestaande reserveringen worden geannuleerd.

AFGEBLAZEN

- Easter Regatta op De Kaag voor Cadet en Yngling

- Extra algemene Ledenvergadering Watersportverbond op 24 maart

- Doop nieuw Vaarwens schip op 28 maart

- Nederlands kampioenschap K-klasse op 29 maart

- Easter Regatta Braassem

- Jubileum Vrijheidsklasse Nieuwe Meer

- Motorboot Sneek 3,4 en 5 april

- Vlaggetjesdag in Muiden op 13 april

-  l’édition 2020 d’Escale à Sète met Nederlandse deelname

- Verenigingsactiviteiten KWS Sneek tot 1 april

- Watersport Vereniging Heeg

OCN selectiewedstrijden 21 en 22 maart te HEEG

Algemene Ledenvergadering 3 april.

- KNRM Reddingbootdag 25 april

- Pieperrace Volendam 4 en 5 april

- Open huis Contest Yachts op 18 april

- HT Race roeien

- Finn World Masters

UITGESTELD

- Bubbels en Boats VMG Yachtbuilders

- ZWVU Uitgeest tewaterlating van schepen leden

- ONK J/80 in Naarden (aanvankelijk 27/28/29 maart)

Berichten kunnen worden gestuurd naar info@watersport-tv.nl.

Voor vragen is de redactie bereikbaar via 072-5710158.

Corona Corona