ZEILERS DOOR CORONA OVERSTAG VOOR E-SAILING

Online competities en kampioenschappen

SCHEVENINGEN- Nu steeds meer zeilevenementen als gevolg van het Coronavirus worden afgeblazen, zijn veel wedstrijdzeilers op zoek naar een alternatief. Al meer dan een miljoen spelers maken wereldwijd gebruik van het platform Virtual Regatta voor eSailing.

Spontaan ontstaan online competities, waarbij zeilers veilig thuis en achter de computer wedstrijden tegen elkaar zeilen. Vorig jaar werd in Medemblik voor de eerste maal het Nederlands kampioenschap E-sailing georganiseerd en inmiddels zijn de voorrondes voor het tweede NK in volle gang. Bedoeling is dat zeilers die zich in de top tien ranking weten te varen, worden uitgenodigd voor de grote finale die op 10 november tijdens het Zeiler van het jaar Gala wordt verzeild. Hier zal live op het podium worden uitgemaakt wie Bart Lambriex opvolgt als Nederlands Kampioen eSailieng.

Bestaande en nieuwe spelers kunnen de eerste uitdaging nu spelen via www.virtualregatta.com (http://www.virtualregatta.com), iOS of Android.

Visual 01 Visual 01
yysw202527 yysw202527