HOLLAND VAART IN MONNICKENDAM nu online!

Vierdelige serie over watersportbeleving en vaargebieden

Monnickendam is de eerste bestemming van ’Holland Vaart.’ In deze nieuwe vierdelige serie gaat presentatrice Shannon van Beek in telkens een ander vaargebied op zoek naar watersportbeleving en spreekt ze met allerlei watersportliefhebbers over hun passie.

Ga naar Holland Vaart in Monnickendam (https://www.watersport-tv.nl/tp-31400-2/holland%20vaart)

Zoals Erik Hermans, de trotse eigenaar van een zelf gebouwde Lemsteraak waarmee deze zeilende fysiotherapeut al vijfmaal Nederlands kampioen wist te worden. Aan boord van de ZA1 vaart Shannon naar Monnickendam en spreekt ondertussen met Erik over wat zeilen met een Lemsteraak zo bijzonder maakt. En wat hij er allemaal voor moet doen om zijn schip in topconditie te kunnen houden.

Aangekomen in Monnickendam verkent Shannon op een elektrische scooter de omgeving om vervolgens op bezoek te gaan bij Inge de Graaf en Evert Stel, die ruim tien jaar geleden met de Stichting Vaarwens zijn gestart. De Stichting Vaarwens verzorgt vaardagen voor mensen in de laatste levensfase. Aan boord van het nieuwe Vaarwens schip vertelt het stel wat hen deed besluiten om het roer om te gooien.

Suppen

Speciaal voor ’Holland Vaart’ beoefent Stijn Tettero voor hem onbekende watersporten. In deze aflevering gaat hij voor het eerst suppen. Dat doet hij onder leiding van Melanie van Yellow V, het nieuwe supboarden merk van Vetus. Zal hij het droog houden?

In de haven van Monnickendam wordt Shannon uitgenodigd voor een kijkje aan boord bij Marjolein en Jos van der Heide, die met hun drie kinderen wonen op een klassiek zeilschip waarmee ze charteren.

Vervolgens heeft ze afgesproken met Nienke Zetzema, die jachthaven Waterland van haar ouders heeft overgenomen en aan de vooravond staat van ingrijpende veranderingen.

Op het terras van de plaatselijke bierbrouwerij, Bierderij Waterland heeft Marjan Stoker (Chez Nous by Marjan) ondertussen allerlei heerlijke gerechten gemaakt voor de gasten en crew van Watersport-TV en wordt onder het genot van een hapje en drankje de eerste ’Holland Vaart’ afgesloten.

De eerste aflevering van ’Holland Vaart’ is vanaf 10 september online. De volgende afleveringen, vanuit respectievelijk de Alde Feanen, Amersfoort en Workum en Balk, volgen om de twee weken.

’Holland Vaart’ is een Watersport-TV productie en wordt mede mogelijk gemaakt door Vetus, Eemhaven Amersfoort, Asa Boot Electro, Merk Fryslan, Boot Holland en de Koninklijke Nederlandsche Motorboot Club. Aan deze aflevering wordt meegewerkt door Bierderij Monnickendam, FruitFlip, Nomadiq gasbarbecue, Rent & Events scooters en Besto reddingsvesten.

Monn 1 Monn 1
Mon 2 Mon 2