LIEFDE OP HET EERSTE GEZICHT

Zeiler Maarten Jamin bijzonder happy met zijn 'notarisboot'

BALK- Als wedstrijdzeiler zag Maarten Jamin in het voorjaar als gevolg van de Corona-uitbraak zijn seizoen in het water vallen. Reden om op zoek te gaan naar een alternatief en die vond hij in Balk. Daar lag een zogenaamde autoboot, in de volksmond ook wel notarisboot genoemd, te koop.

Bekijk HOLLAND VAART en klik op Maarten Jamin (https://www.watersport-tv.nl/tp-31400-2/holland%20vaart).

Op de verkoopfoto’s zag de boot er niet zo fraai uit, maar dat weerhield Maarten er niet van om toch even te gaan kijken. En eenmaal oog in oog wist hij het snel: deze boot wil ik graag hebben. Het afgelopen vaarseizoen heeft hij al veel plezier gehad van zijn nieuwe houten scheepje dat in 1930 werd gebouwd door Langenberg & Zoon in Leeuwarden.

Varend over de Luts vertelt Maarten in de vierde  aflevering van ’Holland Vaart’ enthousiast over zijn ’klassieker’ maar ook over zijn liefde voor de zeilsport. Jamin is al jaren een zeer succesvol wedstrijdzeiler met vele titels achter zijn naam. Zo werd hij al eens wereldkampioen in de internationale Yngling klasse.

Maarten Jamin Maarten Jamin