BLUE WATER APP COMMUNITY FUNDING CAMPAGNE SUCCESVOL

Binnen maand meer dan het dubbele van het initiële streefbedrag bereikt.

ZWIJNDRECHT - De community funding campagne van Blue Water App is al binnen een maand na lancering succesvol. De app waarmee je vanaf de boot je ligplaats kan betalen, bleek een welkome oplossing in de 1,5 meter samenleving en werd afgelopen seizoen 45.000 keer gedownload. 

Blue Water App startte de community funding campagne om de huidige groeispurt door te kunnen zetten en aan de vraag van de watersporter te kunnen voldoen. De watersport community haakte binnen no time op aan op het initiatief. Binnen een maand werd meer dan het dubbele van het initiële streefbedrag bereikt.
Half september lanceerde Blue Water App de community funding campagne. Chris Drent, de bedenker van de Blue Water App, is verrast door het enorme succes van de campagne. ’’Met 45.000 nieuwe downloads afgelopen seizoen is het aan ons om zowel havens als watersporters nog betere support en meer gebruikersgemak te bieden. Om dit op korte termijn te kunnen realiseren, hebben we samen met Symbid een community funding campagne gelanceerd. Ik had nooit durven dromen dat het zo’n succes zou worden. We zitten ver boven ons streefbedrag!’

Meer havens
’’Watersporters gaven eerder al aan dat ze hopen bij meer havens met Blue Water App te kunnen betalen. Met deze campagne zien we ook dat ze willen bijdragen aan de groei door mede-financierder, en daarmee aandeelhouder van het bedrijf, te worden. Het is een uitdagende tijd voor iedereen, en dan is het bijzonder om te zien dat er zo positief gereageerd wordt. Er lopen inmiddels diverse gesprekken met nieuwe havens, maar ook met gemeentes. Voor die laatste groep is vooral het automatiseren van betalingen van lig-en doorvaartgelden interessant.’

Gebruiksvriendelijk’
Jan Smit uit Edam is net met pensioen en één van de gebruikers die geïnvesteerd heeft in de app. Hij hoopt dat de app meer bekendheid krijgt en de betaalmethode door meer havens ingezet gaat worden: ’Ik gebruik de app al een tijdje en vind hem heel gebruiksvriendelijk. Wanneer je na een behoorlijke tocht in een haven aankomt, is het relaxed om je ligplaats te betalen terwijl je in de kuip met een biertje na zit te genieten. Ook voor havens op eilanden waar de getijden vaak aankomst en vertrek bepalen, is betalen met de app denk ik een uitkomst, zeker op momenten dat het havenkantoor niet open is.’’
De komende maanden wordt de marketing opgeschaald en het sales support team wordt uitgebreid met nieuwe marina succes managers. Tijdens het vaarseizoen biedt dit team ondersteuning aan zowel havens als gebruikers. Er staan diverse software ontwikkelingen van de app op de planning en er is een nieuw platform voor de professionele vaart in ontwikkeling. In dat laatste zijn vooral gemeentes geïnteresseerd. Ook worden nieuwe services aan de app toegevoegd zoals het betalen van campers op haventerreinen, keyless toegang tot havens en een koppeling met maaltijdbezorging.

Over Blue Water App
Eind 2018 werd de betalingsoptie van Blue Water App gelanceerd. De app is op dit moment de snelst groeiende fintech voor de watersport met bijna 118.000 downloads, 28.000 complete gebruikersprofielen en een spectaculaire transactie groei in 2019 en 2020. Met de app kan via de telefoon worden betaald vanaf de boot, zonder in de rij te staan bij het havenkantoor.

 

65f27547-c9fa-4d24-a59a-90537b8ec12c 65f27547-c9fa-4d24-a59a-90537b8ec12c