TOP-EN BREEDTESPORT FUSEREN TIJDENS MEDEMBLIK REGATTA

MEDEMBLIK- De Medemblik Regatta, een van de voorjaarsklassiekers op de internationale kalender van de olympische zeilsport, wordt samengevoegd met het Open Dutch Sailing Championships. Dit nieuwe, grote zeilevenement wordt voor het eerst gehouden van 2 tot en met 13 juni 2021 te Medemblik.

(foto: Sander van der Borch)

In het eerste deel van het evenement komen de olympische klassen aan bod waarin ook alle Nederlandse deelnemers meevaren voor de Nationale titel. In het daaropvolgende lange weekend kunnen niet-olympische klassen strijden om hun Nederlands Kampioenschap. Door deze fusie wordt de Medemblik Regatta het grootste meerdaagse, internationale zeilevenement van Nederland.

Voorjaarsklassieker van 2-6 juni

De Medemblik Regatta heeft sinds 1985 een reputatie op het gebied van kwaliteit, innovatie en verrassing. Samen met de andere klassiekers zoals de Sofia Cup, Semaine Olympique Hyères en de Kieler Woche, krijgt de Medemblik Regatta voor de komende vijf jaar weer een prominente en beschermde positie op de Europese kalender. Als gevolg daarvan kunnen internationale topzeilers vanaf 2021 op de Medemblik Regatta weer veel waardevolle punten verzamelen voor de wereldranglijst. De Nederlandse deelnemers zijn van harte welkom om te midden van deze internationale toppers te varen om hun Nederlands kampioenschap.

Nederlandse kampioenschappen van 10-13 juni

Het bestaande Open Dutch Sailing Championships is een bundeling van een aantal Nederlandse kampioenschappen op hetzelfde moment en locatie. Dit evenement werd tot op heden in september gehouden en zal door deze fusie verhuizen naar het voorjaar. De niet olympische klassen kunnen op deze manier gebruik maken van de bestaande faciliteiten die een week eerder al ingezet zijn. Zo kunnen de zeilers blijvend rekenen op een hoogwaardige wedstrijdorganisatie en kunnen ze ook mee in een vernieuwend sociaal programma.

“Efficiency en verrijking”

Voorzitter van het Platform Wedstrijdzeilen Max Blom ziet een gezonde toekomst van de zeilsport: ”Nederland kent veel prachtige zeilsportevenementen. Traditioneel en innovatief, vooral dankzij de drijvende kracht van wedstrijdorganiserende verenigingen. De Medemblik Regatta is er één met historie én internationale bekendheid. Dat we nu de Nederlandse kampioenschappen gelijktijdig organiseren, is niet alleen een efficiencyslag voor de organisatie, maar in onze ogen ook een verrijking voor de deelnemers van de verschillende Nederlandse kampioenschappen.”

Aanmelden

Wil jij met jouw klasse-organisatie meer weten over deze kans om het kampioenschap van jouw klasse nieuwe leven in te blazen, stuur dan een mail aan info@medemblikregatta.org. We zijn opzoek naar organisaties van niet-olympische klassen die minimaal 15 deelnemers tellen.

18_010671_MedemblikRegatta 18_010671_MedemblikRegatta