WATERSPORTVERBOND HAALT GROTE INTERNATIONALE SPONSOR AAN BOORD

Multinational steunt topzeilen maar ook breedte watersport

UTRECHT- Het Watersportverbond heeft een grote internationale sponsor binnengehaald. Het betreft een multinational die voor minimaal 8 jaar zowel het topzeilen als de breedte watersport financieel zal ondersteunen. De naam van de sponsor is nog geheim, maar alles wijst in de richting van de grootste verzekeraar in de wereld: Allianz. De sponsorovereenkomst is volgens Frank van den Wall Bake, bestuurslid en verantwoordelijk voor de portefeuille marketing en sponsoring, het resultaat van ruim 2 jaar onderhandelen.

De nieuwe sponsor is al actief in andere sporten zoals de racerij en voetbalwereld en in dat plaatje past Allianz. De grootste verzekeraar in de wereld die onder meer Bayern Munchen en Juventus sponsort, maar ook de Formula E.

Dat de naam van de nieuwe sponsor nog niet onthuld kan worden, heeft volgens Van den Wall Bake te maken met het feit dat de multinational ook sponsor is geworden van het Internationaal Olympisch Comité en dit eerst wereldkundig wil maken. Hij verwacht dat dit een dezer dagen zal gebeuren.

Als Watersport-TV Frank van den Wall Bake vraagt of het inderdaad Allianz betreft dan reageert hij: ‘’Ik kan dit bevestigen noch ontkennen. Het is niet dat ik er geheimzinnig over wil doen, maar dat is contractueel zo vastgelegd.’’ 

Focus

Wat hij wel kwijt kan is dat de nieuwe sponsorovereenkomst nog beter is dan de sponsordeal die het Koninklijk Nederlands Watersport Verbond jarenlang met Delta Lloyd had. De focus van de nieuwe sponsor ligt namelijk niet alleen op het topzeilen, ondersteuning van de kern- en talentenploegen, maar ook op de breedte watersport. Dus ook de recreatieve watersporter/ bootbezitter profiteert er op een of andere manier van mee.

Er zijn meerdere redenen voor de sponsor om ook met het Nederlands watersportverbond in zee te gaan. Allereerst spreekt het positieve imago van de zeilsport/watersport de multinationaal aan. Daarnaast zijn de oranje-zeilers en surfers al vele jaren internationaal zeer succesvol. Niet onbelangrijk zijn initiatieven als Optimist on Tour waarmee jongeren op een laagdrempelige manier in contact worden gebracht met de zeilsport.

Volgens Frank van den Wall Bake, ruim dertig jaar zeer succesvol in de sportmarketing, is de sponsor niet over een nacht ijs gegaan. “De onderhandelingen hebben ruim twee jaar geduurd, met als positief resultaat dat we tot en met de Olympische Spelen in Los Angeles in 2028 weer een sponsor hebben waar we bijzonder blij mee zijn.’’

Dat het het Watersportverbond c.q. Van den Wall Bake is gelukt om weer een belangrijke hoofdsponsor te vinden, mag zeker in corona tijd een bijzondere prestatie worden genoemd.  

 

Fotocredits: Watersport-TV

 

DU6A1519 DU6A1519
DU6A6917 DU6A6917
DU6A5028 DU6A5028