JASPER KLARENBEEK NIEUWE DEALER LEO COASTAL ROWING

Jasper Klarenbeek heeft voor Nederland en België het dealerschap van het Zweedse Leo Coastal Rowing overgenomen van Niek Goes uit Sneek. Jasper, is een enthousiast roeier en initiatiefnemer van coastal roeivereniging RVHARDER in Harderwijk.

Coastal roeien neemt een enorme vlucht op de Nederlandse wateren. Je kunt immers overal en (bijna) altijd het water op. Veilig en verantwoord, vanwege een bredere stabiele ontworpen boot waar het overkomende water direct geloosd wordt via de open achterzijde. Zeker nu ploegroeien in de huidige Coronatijd niet mogelijk is, kun je wel met een coastal skiff het water op. Ook nu in de winter.

Leo Coastal Rowing is gevestigd in Zweden. Het merk staat bekend om de degelijkheid. Met de hoogste kwaliteit worden de boten zowel in glasfiber als in carbon gemaakt. Deze boten zijn ontworpen voor roeien voor en door roeiers volgens de standaarden van de internationale sportorganisatie FISA. Een Nederlandse roeier heeft op het WK-coastal roeien in Hongkong eind 2019 een bronzen medaille veroverd in haar Leo skiff. Leo Coastal Rowing heeft de coastal skiff C1X en de coastal dubbel C2X in het assortiment.

Jaren geleden heeft Jasper de voordelen van het coastal roeien ontdekt aan de Middellandse Zee in Frankrijk, waar je alleen maar met een dergelijk ontworpen boot het water op kunt. Terug in Nederland heeft hij zich georiënteerd en was zelf al snel overtuigd van de Leo coastal boten. Jasper vertelt: “Het is een mooi ontwerp, vaart licht en loopt ‘lekker door’. De skiff is goed in je eentje te handelen met een trolley.  Bij mijn keuze voor de aanschaf van mijn eigen skiff was ik direct gecharmeerd van het ontwerp en de vaareigenschappen van de Leo. Nooit geweten dat ik een paar jaar later de dealer voor Nederland en België zou zijn. Het dealerschap kan ik goed combineren met mijn dagelijkse werk als strategisch adviseur voor een bekend ingenieursbureau.”

Meer informatie: CoastalNederland.nl

Bijschrift foto:

Niek Goes (r) draagt het dealerschap over aan Jasper Klarenbeek (l) middels een carbon skiff.

DFF8CF73-95B1-4D5A-9220-9A356033C78A DFF8CF73-95B1-4D5A-9220-9A356033C78A