Cascais tussenstop tijdens The Ocean Race Europe

Thuisbasis van het Mirpuri Foundation Racing Team

CASCAIS- De historische en kosmopolitische badplaats Cascais zal tussenstop zijn tijdens The Ocean Race Europe Race. Na de start eind mei in Lorient, zetten de zeilteams koers naar Portugal. De teams zien het evenement als de eerste stap op weg naar de volgende editie van de zeilrace rond de wereld in 2022-23.
En voor het eerst zullen naast de VO 65’s de foiling IMOCA-vloot deelnemen aan een wedstrijd onder The Ocean Race-vlag. De IMOCA-teams brengen een high-tech component naar het evenement en tonen de nieuwste foiling-technologie. ”The Ocean Race Europe zal ons zeker een geweldige competitie op het water bieden. Maar het is ook een kans voor onze prachtige sport om te inspireren naar een groter doel,” aldus Richard Brisius, de Race Chairman van The Ocean Race. ”We zijn verenigd om actie te ondernemen voor de bevordering van de gezondheid van de oceanen en we kijken ernaar uit om hieraan te werken met al onze vrienden en partners in Cascais als we in juni in Portugal zijn.”

Thuisbasis
Het thuisteam in Cascais, het Mirpuri Foundation Racing Team, was in januari het eerste VO65 team dat zijn deelname aan de Europese race bevestigde en The Mirpuri Foundation zal het evenement organiseren vanuit zijn trainingsbasis in de Clube Naval de Cascais.
Paulo Mirpuri is de oprichter van de Mirpuri Foundation, die een drijvende kracht is geweest achter de komst van The Ocean Race Europe naar Cascais.  ”We zijn er trots op dat we The Ocean Race Europe in Cascais mogen verwelkomen en dat we samen met onze vrienden van Clube Naval de Cascais de tussenstop in onze thuishaven mogen organiseren. Dit is de eerste keer dat een Ocean Race evenement naar Cascais komt, nadat het in het verleden naar Lissabon kwam.
De Ocean Race Europe start vanuit Lorient, Frankrijk, in het laatste weekend van mei, en brengt de teams zuidwaarts over de Golf van Biskaje, de Atlantische Oceaan op en de stop in Cascais. Van daaruit racen de twee vloten naar de Middellandse Zee. De Ocean Race Europe zal in de derde week van juni finishen in Genua, Italië, met een volgende stop langs de route in de Middellandse Zee die binnenkort zal worden bevestigd.

Fotografie Mirpuri Foundation Racing Team en Marc Bow

m124124_201003_MBW_MFRT_-3552 m124124_201003_MBW_MFRT_-3552