Scouting Lelievletten onder de hamer tijdens online veiling

Zaterdag kijkdag van 50 wees-en startersboten

NAARDEN- Bootveiling.com heeft opdracht gekregen om 3 originele casco’s van Scouting-vletten te veilen. Deze onverwoestbare Hollandse boten zijn in 1956 ontwikkeld en worden nog steeds nieuw gebouwd. De boten zijn door hun dubbele luchtkasten vrijwel onzinkbaar en hebben de afgelopen jaren dienst gedaan bij scouting Olav in Naarden en de Zeekadetten in Amsterdam.

Scouting Olav wil een nieuwe vlet kopen voor haar Zeeverkenners. Veilingmeester Jeroen Bolweg verwacht dat de vletten de nodige belangstelling van zowel scoutinggroepen als mensen die deze zomer coronaproof  willen varen met een beperkt gezelschap.

Naast de Lelievletten zijn er veel ‘wees’-boten en starters-boten te koop die vooral voor de beginnende en handige watersporters een mooie opstap zijn om aan een boot te komen. Bootveiling hoopt op deze wijze de aanschaf van een boot voor de jeugd mogelijk te maken, nu de prijzen van boten door de corona-crisis sterk gestegen zijn.

Door via een veiling te verkopen krijgt iedereen de kans om een bootje op de kop te tikken voor een leuk bedrag. Alle boten in de categorie ‘Budget Boten’ van de veiling starten op € 25,-. Er is voor ieder wat wils; motorboten, kleine open bootjes mét en zonder motor, een heus woonschip en diverse zeilboten. Alle boten hebben gemeen dat er nog wel iets aan gedaan moet worden, daar is de prijs ook naar. Bootveiling veilt al tientallen jaren de grachtenboten afkomstig uit Amsterdam en Leiden. Onlangs heeft de Gemeente Zaanstad besloten om ook op deze wijze gevonden boten weer een nieuwe eigenaar te geven.

Voor wat meer comfort en direct vaarplezier kun je ook kiezen uit diverse sloepen, motorboten en zeilboten die tijdens de aankomende veiling van eigenaar zullen wisselen.

A.s. zaterdag van 9 tot 12 uur zijn er kijkdagen door heel Nederland en België. Voor alle details kan je kijken op de website van Bootveiling.com (http://Bootveiling.com). De veiling is “as is where is”, dus je koopt de boot in de staat waarin deze zich bevindt. De koper zal zelf moeten zorgen voor het ophalen van het vaartuig na gunning.

Lelievlet-Weesboot-Electrische sloep-bootveiling.com0 Lelievlet-Weesboot-Electrische sloep-bootveiling.com0
Lelievlet-Weesboot-Electrische sloep-bootveiling.com1 Lelievlet-Weesboot-Electrische sloep-bootveiling.com1
Lelievlet-Weesboot-Electrische sloep-bootveiling.com2 Lelievlet-Weesboot-Electrische sloep-bootveiling.com2
Lelievlet-Weesboot-Electrische sloep-bootveiling.com3 Lelievlet-Weesboot-Electrische sloep-bootveiling.com3