Lambriex en Van Vught kijken uit naar Parijs 2024

Duo maakt indruk in de 49er

ENOSHIMA- Bart Lambriex (22) van de Haarlemsche Jachtclub en Pim van Vugt (25) van Watersportvereniging H2O staan aan vooravond van de afsluitende olympische medalrace op een zeer verdienstelijke zevende plaats.

De 49er bij de mannen en vrouwen wordt door kenners omschreven als de nieuwe koningsklasse van de zeilsport. Uit de boot staan de nieuwe mondiale sterren van de zeilsport op. De teams waar Lambriex en Van Vugt tegen strijden zijn allemaal zeer ervaren mannen in deze klasse maar ook op andere vlakken in de internationale (zee)zeilsport.

En met hun prestatie op deze Spelen van Tokio mengen Lambriex en Van Vugt zich nu definitief in de wereldtop van deze koningsklasse en kijken uit naar het proces op weg naar Parijs 2024, op weg naar P1.

Met de medalrace nog voor de boeg analyseert Bart Lambriex de deelname aan de Spelen. “We hebben in ieder geval geen kans meer op een medaille en dat is natuurlijk wel heel jammer. Die kans is verkeken. Waar we precies uitkomen in het klassement maakt mij niet super veel uit, we gaan in ieder geval ons best doen en dan zien we wel waar we eindigen. Ik heb nog niet goed naar de punten gekeken, maar als het close is dan is het mooi dan kunnen we nog wat plekken inhalen.”

“Ik had er niet zo heel veel van verwacht van de Olympische Spelen, ik wist niet precies hoe het zou gaan. Ik had niet verwacht dat we gisteren zo langzaam zouden gaan, dus dat was een flinke teleurstelling. Verder ben ik heel blij hoe het gaat en hoe wij het doen. De volgende is al over drie jaar, dus daar kijk ik nu al naar uit.”

Fotografie World Sailing/ Sailing Energy

Lambriex 2 (22) Lambriex 2 (22)
unnamed (27) unnamed (27)
Lambriex (22) Lambriex (22)