Red Bull King Of The Air met 4 Nederlanders riders

Zaterdag live te volgen

KAAPSTAD- Red Bull King Of The Air is een evenement wat elke grote rider in zijn agenda heeft staan. Wanneer de omstandigheden - gevoed door de krachtige Kaapse wind en zware zee - precies goed zijn, stellen ’s werelds beste kitesurfers hun vaardigheden op de proef in deze hardcore competitie.

Zoals het er nu naar uitziet is de wind a.s. zaterdag in Kaapstad perfect. In de line-up, waar 18 ’s werelds beste kitesurfers instaan, staan dit jaar 4 Nederlanders; Stig Hoefnagel, Kevin Langeree, Giel Vlugt en Lasse Walker. Dit evenement wordt zaterdag live uitgezonden op Red Bull TV met Nederlands commentaar door Ruben Lenten en Gijs Wassenaar.

Red Bull King Of The Air
Nederland staat bekend om goede kitesurfers, maar ook kitesurfers vanuit Engeland, Frankrijk, Nieuw-Zeeland en Polen zijn aanwezig. Red Bull King Of The Air is een jaarlijks terugkerend evenement met kitesurfers en juryleden van wereldklasse. De juryleden kijken naar de volgende categorieën: extreme Big Air en algemene indruk. De algemene indruk en de extreme Big Air wordt bepaald door het combineren van: 70% hoogte en 30% extreemheid. Het gaat erom dat de kitesurfers zo hoog mogelijk komen en op die hoogte zoveel mogelijk of zo moeilijk mogelijke combinaties uitvoeren.

Nederlands commentaar
Het is voor het eerst dat er voor Red Bull King Of The Air Nederlands commentaar is. Ruben Lenten is een van de commentatoren, hij zocht de hoogte op tijdens het kitesurfen en bedacht 14 jaar geleden de megaloop die door veel kitesurfers nog steeds wordt gedaan. Gijs Wassenaar is zelf pro-rider en weet veel over de scene.

LIVE

Red Bull King Of The Air is live te volgen op Red Bull TV (https://www.redbull.com/int-en/discover). De exacte aanvang van de races is afhankelijk van de weercondities.

D7D8AE51-93D1-48C4-90DF-2F1CB52311C2_4_5005_c D7D8AE51-93D1-48C4-90DF-2F1CB52311C2_4_5005_c