Caribbean Foiling Championships 2021

Met uitdagende Around the Island Race

ST.MAARTEN - De tweede editie van de Caribbean Foiling Championships zal plaatsvinden van 10 tot en met 12 december. Als het weer het toelaat zal zondagochtend de ’Around the Island Race’ plaatsvinden. Een wedstrijd over een afstand van 26 zeemijlen. Het huidige record staat op 1:29:32 uur en is neergezet door de Guadeloupese Kitefoiler Sebastien Queney.

Om er zeker van te zijn dat alle deelnemers op voldoende niveau zijn om deel te nemen aan de Around the Island Race zal een kwalificatierace worden gehouden. In deze race varen de deelnemers van Orient Bay rond Tintamarre en terug. Om zich te kwalificeren moeten de deelnemers binnen 15 minuten van de eerste finisher over de finishlijn komen.

Voor diegenen die niet deelnemen aan de Around the Island Race hebben de Race Officials een vervangende race in het leven geroepen. Door het creëren van een vervangende race, zal de competitie leuk en uitdagend zijn voor alle (professionele & amateur) foilers!

Voor de gelukkigen die starten met de Around the Island Race zal er een uitgebreide ochtendbriefing worden gegeven bij Club Wind Adventures (Orient Bay). Tijdens de briefing krijgen de deelnemers een ”walk through” van wat ze kunnen verwachten tijdens het zeilen rond het eiland. Ze worden gewezen op potentiële gevaren zoals rotsen, riffen en ondiepten. Als extra veiligheidsmaatregel zullen er ook twee poorten langs het parcours zijn waar de deelnemers doorheen moeten.

”Hierdoor blijven de deelnemers strategisch dicht bij de kust en kunnen we de koppen tellen om er zeker van te zijn dat niemand achterblijft”, zegt Maxim van den Pol, een van de organisatoren van het evenement.

Naast alle parcoursgerelateerde veiligheidsmaatregelen zijn de deelnemers verplicht een helm en een persoonlijk drijfmiddel te dragen. De deelnemers zijn ook verplicht om binnen 2 mijl van de kust te blijven en er zullen veiligheidsboten op strategische plaatsen zijn. Bovendien zijn de deelnemers verplicht om een volgapparaat bij zich te dragen. Dit zal gebeuren in de vorm van een applicatie die de deelnemers op hun smartphone kunnen downloaden.

Voor meer informatie, klik HIER! (https://caribbeanfoiling.com)

5F36AEAA-C924-4514-9149-3E1F71BE39A6 5F36AEAA-C924-4514-9149-3E1F71BE39A6
FCF7462B-AB0B-487C-8365-D084450DF818 FCF7462B-AB0B-487C-8365-D084450DF818