Trofeo Princesa Sofia Mallorca trekt meer dan 700 inschrijvingen

MALLORCA -Met nog een maand te gaan tot de start van het evenement, hebben zich nu 711 bemanningen van 58 nationaliteiten ingeschreven voor de 51e Trofeo Princesa Sofia Mallorca Hempel World Cup Series.

Na een onderbreking van twee jaar als gevolg van de wereldwijde gezondheidssituatie is de regatta, die wordt georganiseerd door de Club Nàutic S’Arenal, de Club Marítimo San Antonio de la Playa en de Real Club Náutico de Palma, weer populair als vanouds.

Op het moment van schrijven hebben zich 937 zeilers en meer dan 140 coaches ingeschreven. De ILCA 7-klasse zit dicht bij de limiet van 180 boten die door de organisatoren is vastgesteld en is het talrijkst, gevolgd door ILCA 6 (97), 49er (68), iQFoil Men (65), Formula Kite Men (63), 470 (60), FX (56), iQFoil Women (50), Nacra 17 (42) en Formula Kite Women (35).

De 51 Trofeo Princesa Sofía Mallorca is de eerste kwalificatieregatta voor de Hempel World Cup Series 2022, georganiseerd door World Sailing, de internationale zeilfederatie.

unnamed-5 unnamed-5