Stichting Vaarwens vaart uit voor 1000e vaarwens

AMSTERDAM- De Stichting Vaarwens (https://www.stichtingvaarwens.nl) voer dinsdag uit voor de 1000e vaarwens. Door een aantal spoedwensen is deze mijlpaal sneller dan verwacht. De Stichting Vaarwens vervult al 15 jaar vaarwensen voor mensen in de laatste levensfase.

Tijdens de 1000e vaarwens is Henk te gast, die in het hospice in Utrecht ligt en zijn laatste dagen telt. Zijn vrouw Kiki is dementerend en is in een tehuis in Arnhem en ze hebben elkaar al even niet gezien.
Nu komen ze samen naar de Vaarwens om nog één dag samen te zijn, samen te varen en samen te kunnen genieten. Henk gaat zo hard achteruit dat hij niet kon wachten tot een later tijdstip. Na een geweldige vaardag neemt het stel op de kade voorgoed afscheid van elkaar.

Al 15 jaar, gedreven door water, vervult Stichting Vaarwens heel veel mooie gratis en individuele vaarwensen van mensen die zijn uitbehandeld en in hun laatste levensfase verkeren. Met een eigen geheel voor het vaardoel aangepast schip, de ’Vaarwens’, wordt bijna iedere dag gevaren. Eén dag voor één zieke samen met zijn/haar naasten op het water genieten en mooie herinneringen maken, is waar Stichting Vaarwens voor staat. De thuishavenplek van het schip de Vaarwens is de Marina Amsterdam. Vanaf deze prachtige haven in Amsterdam wordt er gevaren om onze gasten een onvergetelijke dag te laten ervaren in een vaak zware en moeilijke tijd waarin zij met elkaar verkeren.

Foto Stichting Vaarwens

115A8157-B053-4907-9B16-C63D99FDEEE6 115A8157-B053-4907-9B16-C63D99FDEEE6