Jubileum Vrijheidsklasse met 27 boten

Na 2 jaar uitstel geslaagd evenement op Nieuwe Meer

AMSTERDAM- Het is het seizoen van de uitgestelde jubilea. De Vrijheidsklasse bestond 2 jaar geleden officieel 75 jaar, maar door de Covid pandemie kon dit toen niet gevierd worden. Wat in een goed vat zit...en daarom kwam een grote groep Vrijheidszeilers afgelopen weekend op het Nieuwe Meer in Amsterdam samen om alsnog stil te staan bij deze mijlpaal.

Natuurlijk werd er gezeild onder altijd lastige omstandigheden. De wind draait op het Nieuwe Meer standaard alle kanten op en ook nu was het niet anders. Maar dat kon de pret niet drukken. Met 27 boten aan de start was iedereen dik tevreden. Na de wedstrijden was er een gezellig samenzijn bij watersportvereniging de Schinkel, de thuisbasis van veel Vrijheidszeilers.

Good Old Jac Aarts, een van de oprichters van de klasse organisatie en nog altijd zeilend in de Vrijheid haalde herinneringen op en sprak de wens uit dat dit mooie scheepje nog lang op de plassen te zien zal zijn.

Helaas waren de meeste oud-vrijheidszeilers niet op de hoogte van het jubileumfeest en schitterde door afwezigheid. Dit was een kleine smet op een verder bijzonder geslaagd weekend. Gelukkig hebben we de foto’s nog.

In het Hemelvaart weekend is het aan de 16m2 klasse om het uitgestelde jubileum in te halen. Dit gebeurt op Grou. De klasse viert dan het 90 jarig bestaan. Wie aanwezig wil zijn moet even op de site van de klasse-organisatie kijken.

Watersport-TV is aanwezig om verslag te doen.

P1014250 P1014250
P1014304 P1014304