Weergoden verstoren Regenboog feest op Loosdrecht

Marc Neeleman wint Pinksterevenement

LOOSDRECHT- Ook dit jaar organiseerde de KWVL onder auspiciën van de klassenorganisatie het traditionele Regenboog Pinkster evenement. Helaas waren de weergoden de zeilers minder goed gezind met regen en veel wind.

De eerste dag, zaterdag, was een ideale zeildag. Een mooie wind uit het noorden met een kracht tussen de 10 en 12 knopen. De drie geplande wedstrijden verliepen dermate voorspoedig dat, gezien de ongewisse weersverwachting, wedstijdleider Sander Jorissen besloot om nog een vierde wedstrijd te laten varen. Het bleek een zeer goede beslissing te zijn. Alle vier de wedstrijden werden gewonnen door Mark Neeleman die daarmee een grote voorsprong opbouwde.

Zondag begon veelbelovend. De zon scheen en met een mooi lopend windje stond de 29 deelnemende teams een mooie zeilochtend te wachten. Tussen de eerste en tweede wedstrijd begon de wind zodanig te draaien dat de wedstrijdleider de startlijn een aantal malen moest verleggen voor opnieuw gestart kon worden.

Tijdens de tweede race viel de wind wel steeds verder weg. Het bleek een vervelend voorteken te zijn.  Mark Neeleman zag door zijn 4e en 10e plek zijn voorsprong op Peter Bijlard behoorlijk slinken. De spanning in de competitie was terug

Na de lunch was het echter gedaan met de zeilpret. Niet alleen zakte de wind helemaal weg; het begon hard te regenen. Sander Jorissen kon niet anders doen dan de twee resterende wedstrijden voor die dag te annuleren. Maandag zouden er drie in plaats van twee wedstrijden gevaren worden. Helaas om 9 uur werd op de starttoren van de KWVL 21 knopen wind gemeten. De wind zou gedurende de dag ook nog verder aanwakkeren tot 25 knopen.

In overleg met de klassenorganisatie besloot wedstrijdleider Sander Jorissen dat er die dag niet meer verantwoord gevaren kon worden. Om 10 uur klonk niet het startsein maar begon de prijsuitreiking. Voor sommigen een bittere pil

In totaal werden dus maar zes in plaats van de geplande negen wedstrijden gevaren. Mark Neeleman bleek het beste tegen alle zeilstress bestand. Met vier eerste plaatsen, een vierde en een 10e voor de aftrek was hij de afgetekende winnaar van het weekend met een voorsprong van 6 punten op Peter Bijlard die tweede werd. Marc Blees eindigde als derde.

Uitslagen klik hier! (https://www.kwvl.nl/uitslagen-2022)

84391D94-F6A2-4259-953C-BA8293190408 84391D94-F6A2-4259-953C-BA8293190408
5BC05DFB-CCBD-4197-A592-4D24799926DE 5BC05DFB-CCBD-4197-A592-4D24799926DE