SailWise start crowdfundingactie voor nieuwe tilliften

Doel is 12.500 euro

LOOSDRECHT- Zeilen is leuk. Voor mensen met een beperking is het zelfs meer dan dat. Het biedt hen de mogelijkheid om zich te ontwikkelen, te ontdekken wat er wél kan en de eigen regie (weer) te pakken. Om ook in de toekomst mensen met een beperking de mogelijkheid te bieden om te watersporten en te verblijven op het Loosdrechtse eiland Robinson Crusoe, heeft SailWise nieuwe tilliften nodig in de accommodatie. Daarom heeft de stichting een crowdfundingactie opgezet, met als doel 12.500 euro op te halen voor de nieuwe tilliften.

De crowdfundingactie wordt gedragen door deelnemer en vrijwilligers van SailWise. Een aantal van hen zeilt op 31 juli en 1 augustus bij elkaar 24 uur lang over de Loosdrechtse Plassen om geld op te halen voor de nieuwe tilliften. Er wordt in etappes van twee tot vier uur gezeild. Sommige deelnemers zitten in een rolstoel en kunnen dankzij de aanpassingen die SailWise biedt gewoon meedoen. Er staat een tillift op de kade om de transfer naar de boot te maken, er zijn boten met speciale stoelen voor betere zitcomfort en boten met aangepaste besturingsmogelijkheden. Bovendien beschikt SailWise over rolstoeltoegankelijke zeilboten. De zeilers starten de 24uurs zeilestafette op 31 juli om 15.00 uur vanaf het eiland Robinson Crusoe. Een dag later - op 1 augustus - zal het laatste team om 15.00 uur finishen, waarna het opgehaalde bedrag bekendgemaakt wordt door SailWise-directeur Renske Rietbergen.

Tilliften

SailWise organiseert al meer dan 45 jaar watersportvakanties voor mensen met een beperking. Eén van de accommodaties is het Loosdrechtse watersporteiland Robinson Crusoe. De accommodatie op het eiland is volledig aangepast en rolstoeltoegankelijk, zodat SailWise - met hulp van haar zorgvrijwilligers - alle nodige zorg kan bieden aan de deelnemers van de watersportactiviteiten. Om ook in de toekomst mensen met een beperking de mogelijkheid te bieden om te verblijven op het eiland en hen de zorg te bieden die zij nodig hebben, zijn nieuwe tilliften hard nodig in de accommodatie. Inmiddels is al bijna 10.000 euro opgehaald met de crowdfundingactie. Wie bij wil dragen aan het laatste deel, kan doneren via sailwise.nl/24uurs (http://sailwise.nl/24uurs).

Robinson Crusoe - eiland (Bas Meerwijk) (8) Robinson Crusoe - eiland (Bas Meerwijk) (8)
Robinson Crusoe - roll-on-roll-off boot zeilen Robinson Crusoe - roll-on-roll-off boot zeilen
Robinson Crusoe (Ian Vennik) (16) Robinson Crusoe (Ian Vennik) (16)