Museumwerf Vreeswijk zoekt bestuurslid 'cultureel erfgoed’

NIEUWEGEIN- De museumwerf Vreeswijk ligt aan de Vaartse Rijn in het voormalige schippersdorp Vreeswijk op een kruispunt van oude vaarwegen. Het is dé plaats voor de historische binnenvaart en brengt de geschiedenis, op weliswaar bescheiden wijze, ervan in beeld.

De werf van het museum richt zich op restauratie, reparatie en het onderhoud van oude binnenvaartschepen. Ook kunnen bezoekers letterlijk het water op met een rondvaart en het stelsel van waterwegen als een openluchtmuseum ervaren.
 Bestuur en directeur willen de organisatie van de Museumwerf verder professionaliseren om de Museumwerf toekomstbestendig te maken. In het bestuur zitten 4 ervaren leden. Het afgelopen jaar is de administratieve organisatie op orde gebracht. De komende tijd volgen positionering en (her)formulering van missie en visie en de vertaling hiervan in operationele plannen.
De vacature betreft de portefeuille cultureel erfgoed. Het beoogde bestuurslid zal contact onderhouden met onze Raad van Advies. Van de vier leden van de Raad van Advies hebben er drie veel inhoudelijke kennis.
Museumwerf Vreeswijk heeft veel, deels onbenutte, potentie en veel interessants te bieden aan haar bezoekers, subsidiënten en vrijwilligers. Deze rijkdom willen wij verder ontsluiten samen met een vijfde bestuurslid. De gemiddelde tijdsinzet per maand is ca.20 uur waarin begrepen is de maandelijkse bestuursvergadering.
Er is een onkostenvergoeding (reiskosten e.d.) maar er geldt geen vrijwilligersvergoeding.
Zie ook de site www.museumwerf.nl (http://www.museumwerf.nl)

83A38A39-B646-4926-B599-575FBA3145F4 83A38A39-B646-4926-B599-575FBA3145F4