Mercury Avator 7.5E bekroond met Innovation Award

Tijdens International Boat Show in Miami

MIAMI  - Mercury Marine heeft een Miami Innovation Award gewonnen voor haar eerste elektrische buitenboordmotor op de maritieme markt. De elektrische buitenboordmotor Mercury Avator 7.5e werd in januari 2023 gelanceerd en voerde direct de ranglijsten aan in de klasse Elektrische motor/Accu-aandrijving/Hybride.

De Amerikaanse fabrikantenorganisatie, de National Marine Manufacturers Association (NMMA), kondigde de winnaars in de diverse categorieën aan. De jury die de winnaars koos, bestond uit leden van Boating Writers International (BWI), een organisatie voor schrijvers over de maritieme sector, die het hele jaar producten testen en deskundigen zijn op het gebied van producten bestemd voor de scheepvaart.
“We zijn heel blij met deze prijs, die bevestigt wat we al langer van klanten wereldwijd horen. Het is wel duidelijk dat de innovatieve kenmerken van de elektrische buitenboordmotor Avator weerklank vinden bij steeds meer consumenten die de waarde inzien van elektrische aandrijving”, aldus John Buelow, voorzitter van Mercury Marine.

“Ons uitmuntende team van ingenieurs heeft wederom bewezen dat ze nieuwe oplossingen en baanbrekende nieuwe technologieën ontwikkelen. En onze duizenden productiemedewerkers hebben nogmaals buitengewone toewijding en vaardigheden getoond en onze innovatieve ontwerpen omgezet in tastbare producten”, aldus Buelow.

Mercury heeft de elektrische buitenboordmotor Avator 7.5e ontwikkeld met als doel het varen zowel toegankelijker als duurzamer te maken dankzij het gebruiksgemak, de connectiviteit en slimme accutechnologie. De buitenboordmotor genereert 750 W vermogen aan de schroefas en accelereert net zoals een Mercury 3.5hp FourStroke buitenboordmotor. Dankzij de verwisselbare accu’s, het montagesysteem met snelkoppeling en de intuïtieve bediening worden het instellen en bedienen eenvoudig. Een levendig kleurendisplay houdt het accuniveau en -bereik bij, zodat je vol vertrouwen het water kunt verkennen.

“Er is veel aandacht besteed aan het ontwerp van de Mercury Avator, waaronder de handige accuverwisseling, de stuurknuppel die ook als draaggreep dient en de eenvoudige verwijdering van de motor uit de spiegelklem”, aldus jurylid Zuzana Prochazka.

De NMMA organiseert de internationale botenshow MIBS en lanceerde in 2002 de Miami Innovation Awards om fabrikanten en leveranciers te onderscheiden die nieuwe en innovatieve producten voor de maritieme sector op de markt brengen. De juryleden reiken elk jaar prijzen uit aan producten die alle andere producten op het gebied van innovatie overstijgen, voordelen bieden aan de maritieme sector en/of consumenten en zowel praktisch als kosteneffectief zijn.

MM_Avator_7.5E_LUND_FW_S6A2794 MM_Avator_7.5E_LUND_FW_S6A2794
MM_Avator_7.5E_LUND_FW_S6A2666 MM_Avator_7.5E_LUND_FW_S6A2666