Guust Jutte nieuwe directeur Reddingsbrigade Nederland

Guust Jutte treedt op 1 mei 2023 aan als directeur van Reddingsbrigade Nederland. Hij is daarmee de opvolger van Koen Breedveld, die per 1 januari 2023 is gestopt. Jutte is momenteel manager Sport bij de Koninklijke Nederlandse Zwembond (KNZB) met als aandachtsvelden zwemsportactiviteiten gericht op de verenigingszwemmer en de ongebonden zwemmer.

Jutte staat bekend als een stimulerende en coachende senior manager, die zowel op strategisch, tactisch als operationeel niveau actief is. Hij vertegenwoordigt sinds 2018 de KNZB in het land op onder meer het terrein verenigingsondersteuning, maar ook bij externe stakeholders als NOC*NSF. Voordat hij bij de KNZB startte, bekleedde hij diverse managementrollen bij de Rabobank.

Bijdragen aan ambities
Jutte heeft zin in zijn nieuwe betrekking. ’’Ik kijk ernaar uit bij te dragen aan de ambities van Reddingsbrigade Nederland. Samen met alle aangesloten reddingsbrigades Nederland veilig laten genieten van alle waterrecreatiemogelijkheden; dat is waar de doelstelling van de Reddingsbrigade en mijn passie voor wat water te bieden heeft samenkomen. Dit gaan we doen samen met de collega’s van het Landelijk Bureau en vele vrijwilligers. Maar ook samen met de politiek, zwembranchepartners, partners uit de veiligheidsketen en tal van andere betrokken organisaties.’’

(Foto: Beeldboot)

d7d543a2-d7a5-37be-8aeb-dbf6bd9ae31d d7d543a2-d7a5-37be-8aeb-dbf6bd9ae31d