Crowdfunding Sailhorse Club levert € 5391,= op voor nieuwe zeilboot Sailwise

LEEUWARDEN- Tijdens de watersportbeurs Boot Holland heeft de Sailhorse Sailing Club een cheque met € 5391,= overhandigd aan SailWise. Deze stichting organiseert al bijna 50 jaar actieve watersportvakanties voor mensen met een beperking. Het bedrag is bedoeld voor een nieuwe zeilboot van het type Sailhorse.

De huidige Sailhorse, die vaart vanaf het watersporteiland Robinson Crusoe in de Loosdrechtse Plassen, is al heel oud en hard aan vervanging toe. Behalve dit mooie bedrag hebben de leden van de Sailhorse Sailing Club zich ook ingezet om de zeilboot af te bouwen.

Het nieuwe schip was te zien tijdens de watersportbeurs Boot Holland afgelopen week in Leeuwarden. De voorzitter van de Sailhorse Sailing Club, Tjep van Roon overhandigde daar aan de directeur van SailWise, Renske Rietbergen een cheque met € 5391,= . Dit is meer dan de helft van het benodigde bedrag voor de nieuwe Sailhorse. Voorzitter van de Sailhorse Club, Tjep van Roon: “Tijdens de beurs hebben we het publiek gevraagd om ook een steentje bij te dragen aan het schip en daar werd goed op gereageerd.  SailWise directeur Renske Rietbergen vult aan: “We zijn heel dankbaar voor de steun van de Sailhorse Sailing Club en alle donateurs. Maar helaas is het benodigde bedrag nog niet behaald. Donaties zijn daarom nog erg welkom.” Voor meer informatie klik op Sailhorse voor SailWise (https://sailwise.voorfondsgehandicaptensport.nl/project/nieuwe-sailhorse).

thumbnail_overhandiging cheque Sailhorse thumbnail_overhandiging cheque Sailhorse