Creatieve en initiatiefrijke medewerker communicatie

Werken bij Waterrecreatie Nederland

Waterrecreatie Nederland zoekt een creatieve en initiatiefrijke medewerker communicatie(32-40 uur per week, salaris max. € 3400 bruto per maand bij een voltijd dienstverband, landelijk)

Ben jij een creatief persoon en heb je een passie voor communicatie? Wil je daarnaast bijdragen aan relevante maatschappelijke doelstellingen? Dan ben jij de nieuwe collega die we zoeken bij Waterrecreatie Nederland!

Waterrecreatie Nederland
De stichting Waterrecreatie Nederland heeft als doel het verbeteren van de waterrecreatie in Nederland. De focus ligt op de thema’s verduurzamen van de waterrecreatie, vergroten van de veiligheid en het optimaliseren van routenetwerken en voorzieningen. Als kennis- en netwerkorganisatie bundelen wij onze krachten met publieke partijen en met private partijen uit de waterrecreatiesector zoals HISWA-RECRON, Watersportverbond, Sportvisserij Nederland, rijk, provincies, waterschappen en gemeenten. Lees meer over ons op de website.

Werkzaamheden
Als medewerker communicatie ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van publiekscampagnes, onder andere op het gebied van duurzame waterrecreatie. Daarnaast draag je bij aan communicatie in en over projecten en met betrekking tot de positionering van de sector en de organisatie.  Hiervoor werk je nauw samen met je collega’s en met betrokken publieke en private partijen.

Wij zoeken

Wij zoeken een creatieve en initiatiefrijke communicatie-collega met een scherp oog voor onze verschillende doelgroepen, zoals ondernemers, beleidsmedewerkers, bestuurders en vrijwilligers. Samen met onze projectleiders ontwikkel en implementeer jij de (online) communicatiemix. Je bent verantwoordelijk voor een heldere communicatieboodschap en communicatiemiddelen die aansluiten bij onze doelen en doelgroepen. Je draagt bij aan de verduurzaming van waterrecreatie via publiekscampagnes en projectcommunicatie. Je ondersteunt de communicatie in diverse beleids- en kennisprojecten gericht op toegankelijk en bevaarbaar houden van water voor waterrecreatie. Daarnaast lever je een bijdrage aan de positionering van de organisatie en de sector, mede door de ontwikkeling van diverse (online) netwerken.

Wie ben jij?

Je hebt:

Een HBO- of WO-opleiding communicatie, journalistiek, media, marketing of vergelijkbaar;

Bij voorkeur minimaal twee jaar relevante werkervaring

Ervaring met het creëren van content in woord en beeld

Ervaring met content management en beeldmateriaal (foto en video)

Ervaring met communicatie via social media

Uiteraard ben je redactioneel vaardig en heb je een vlotte (journalistieke) schrijfstijl zodat je een bijdrage kunt leveren aan het ontwikkelen van communicatiemiddelen voor onze doelgroepen;

Kennis van en/of affiniteit met de watersport is een pré.

We leren graag van jou meer over de inzet van Instagram, LinkedIn, AI-tools zoals ChatGPT en Midjourney.

Jouw competenties:

Initiatiefrijk, doel- en resultaatgericht;

Grote mate van zelfstandigheid en flexibiliteit;

Goede schriftelijk en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid;

Samenwerken in team en netwerkverband;

Past dit bij je? Dan hebben wij een uitdagende en afwisselende baan voor je bij Waterrecreatie Nederland.

Wat bieden wij?
De aanstelling is in eerste instantie voor een periode van één jaar voor 32 of 40 uur per week (0,8 – 1.0 fte). Na gebleken geschiktheid behoort een verlenging van het dienstverband tot de mogelijkheden. Afhankelijk van je leeftijd, kennis en ervaring bedraagt het maandelijks brutosalaris maximaal € 3400, bij een voltijd dienstverband. Je werkt in een klein, hecht en betrokken team en veelal in samenwerking met andere partijen. We werken door het hele land, vanuit huis en hebben kantoorruimte bij de Unie van Waterschappen in Den Haag (voorkeur standplaats voor deze functie) en bij HISWA-RECRON in Leusden.

Voor meer informatie over de werkzaamheden van Waterrecreatie Nederland, zie www.waterrecreatienederland.nl.

Voor meer informatie over campagnes zie: www.duurzamewaterrecreatie.nl (http:// www.duurzamewaterrecreatie.nl) en  www.varendoejesamen.nl (http:// www.varendoejesamen.nl).

Interesse?
Voor meer informatie en vragen over de functie kun je bellen of whatsappen met Marleen Maarleveld, directeur Waterrecreatie Nederland, 06 46904099.

Solliciteren
Je motivatiebrief met cv ontvangen wij graag uiterlijk 2 juni 2023. Je kunt deze sturen naar: info@waterrecreatienederland.nl. De sollicitatiegesprekken zijn gepland op 8 en 19 juni a.s. in Den Haag. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

varendoejesamen-on-tour-groepsfoto varendoejesamen-on-tour-groepsfoto