Live Your Dream zeilschip te koop

Na overlijden van Olaf Oosterman

LELYSTAD- Met het overlijden op 16 mei jl. van oprichter en stuwende kracht, Olaf Oosterman, lijkt er ook een einde te komen aan de Live Your Dream Foundation. Het zeilschip van Olaf en zijn vrouw Petra ligt inmiddels te koop. In de tussentijd wordt er naar een voorlopige ligplaats gezocht.

”Ik hoop een nieuwe eigenaar te vinden die met dit schip de wereld gaat rondzeilen. Dat was de grote droom van Olaf. Helaas is dat er voor hem niet van gekomen,’’ aldus Petra die hoe graag ze dit ook zou willen, het levenswerk van haar overleden partner alleen niet kan voortzetten.

”Eerste zorg is een betaalbare en goed bereikbare ligplaats te vinden, waar het liefst ook toezicht is. Het schip staat inmiddels op verschillende verkoopsites.”

Met hulp van goede vrienden is het zeilschip, door Olaf zelf gebouwd, in de afgelopen maanden klaar gemaakt voor verkoop.

Met het schip dat in 2009 te water ging hebben Olaf en Petra met hun stichting z’n 211 jongeren met een chronische aandoening een empowerment traject geboden. Een ervaring die voor de deelnemers vergaande (positieve) gevolgen had voor hun plek in de maatschappij. Daarnaast hebben zij voor velen een leuke dag aan boord mogelijk gemaakt, waaronder jonge Mantelzorgers, partners van jong dementerenden, en jonge kinderen via WMO tijdens de intocht van Sinterklaas.

Van de Stadt Madeira

De op maat gemaakte Van de Stadt Madeira is bestemd voor een rondreis. Grote zeilers opgelet! Het oorspronkelijke ontwerp is uitgebreid om voldoende stahoogte te bieden voor haar lange eigenaar van maximaal 2,27 meter. Dit creëert een luchtig en ruim interieur met behoud van de goede looks van het oorspronkelijke ontwerp aan de buitenkant. 2+2 slaapplaatsen in 2 hutten PLUS 2 in de salon. Alle slaapplaatsen 2.20m+ romp en dek van hoge kwaliteit MARINE-SPERRAL WOOD/EPOXY constructie voor sterkte en duurzaamheid (volledig ISOLATED romp). Nieuwe zonnepanelen, lithium accupakket, windgenerator en extra dynamo dynamo op motor. De boot is gebouwd door de eigenaar bij: Schaap Shipcare (ABN AMRO 1&2 in de Volvo ocean race) naar het ontwerp van de Legendary van de Stadt.
Sinds haar tewaterlating in 2009, heeft ze bewezen een betrouwbare high performance jacht te zijn, zeer geschikt voor short-handed of zelfs single-handed zeilen. Ze is volledig uitgerust en klaar voor haar volgende avontuur.

Voor meer informatie over het schip klik op Leef je Droom (https://www.boat24.com/nl/zeilboten/van-de-stadt/van-de-stadt-madeira-46/detail/560528/)

Afbeelding 76 Afbeelding 76
Afbeelding 77 Afbeelding 77