Sail Safe Veiligheidsevenement in Scheveningen

Met lezingen, workshops, keuringen en demonstraties

SCHEVENINGEN- Jachtclub Scheveningen organiseert gedurende de maand april Sail Safe 2024. Het landelijke veiligheidsevenement is bedoeld voor alle schippers die varen op de Noordzee, de Waddenzee, het IJsselmeer en de Zeeuwse Wateren. Doel is de veiligheid op het water te bevorderen door middel van een scala aan activiteiten.

Sail Safe omvat een reeks lezingen, workshops, veiligheidskeuringen en demonstraties, allemaal ontworpen om deelnemers te informeren en te voorzien van essentiële vaardigheden en kennis over veiligheid op zee. Dit alles wordt mogelijk gemaakt dankzij samenwerkingen met vooraanstaande organisaties zoals de KNRM, de Kustwacht, de Brandweer, Het Watersportverbond, de Hiswa, Waterrecreatie Nederland, de Noordzeeclub, de Nederlandsche Vereniging van Kustzeilers en vele andere aanbieders van veiligheidsmiddelen en cursussen.

Vrij entree
Alle activiteiten van Sail Safe zijn gratis toegankelijk en vinden plaats in en rond het Drijvende Clubhuis van Jachtclub Scheveningen. Daarnaast biedt het evenement ook de mogelijkheid om veiligheidsmiddelen aan te schaffen of te vervangen en veiligheidscursussen te volgentegen aantrekkelijke kortingen.

Speciale passanten actie
 Jachtclub Scheveningen verwelkomt zeilers met een speciale aanbieding gedurende de maand april. Ongeacht de lengte van de boot, kunnen passanten een week lang aanmeren voor slechts €100, twee weken voor €150, drie weken voor €200, en een volledige maand voor slechts €250.

Aanmelden via www.jachtclubscheveningen.com/sailsafe (http://www.jachtclubscheveningen.com/sailsafe).

”We zijn verheugd om Sail Safe te presenteren als een uniek, landelijk evenement dat de nadruk legt op veiligheid en veilig varen op zee ”, zegt initiatiefnemer Anton van Schendel, Bestuurslid bij Jachtclub Scheveningen. ”We hopen dat dit evenement zal bijdragen aan een verhoogd bewustzijn over veiligheid en begrip van veiligheidspraktijken en procedures om veilig op zee te varen” De support van alle partners is overweldigend:.

Afbeelding 34 Afbeelding 34