Crowdfunding voor EK Hansa klasse op Sneekermeer

SNEEK- Van 13 tot en met 21 september organiseert de KWS samen met de Hansa klasse het Europees kampioenschap. Om het evenement voor de zeilers met een beperking mogelijk te maken zijn verschillende infrastructurele aanpassingen noodzakelijk op het starteiland, waar dit evenement georganiseerd wordt. Hiervoor is geld nodig en daarom is een crowdfunding gestart.

Dit evenement betekent naast een fantastisch zeilevenement voor de Hansa klasse en haar deelnemers ook een uitgelezen mogelijkheid voor de promotie van de zeilsport voor mensen met een beperking. Voor het EK zullen op het starteiland allerlei infrastructurele aanpassingen gerealiseerd moeten worden. Denk bijvoorbeeld aan verlaagde steigers en hijskraantjes, zodat deelnemers eenvoudiger in hun bootjes kunnen komen, maar ook aan (extra) aangepaste sanitaire voorzieningen en een tent voor opslag van materialen en hulpmiddelen etc.
Ondanks de inzet van vele vrijwilligers, vraagt een dergelijk evenement een behoorlijke hoeveelheid financiële middelen om alles te bekostigen. Om dit alles in goede banen te leiden is onlangs de stichting Internationale Zeilevenementen Organisatie Fryslân opgericht.
Een belangrijk uitgangspunt is hierbij dat er tegelijkertijd naar gestreefd moet worden om het evenement financieel toegankelijk te houden voor de deelnemers. De organisatie van het evenement zal daarom worden betaald uit inschrijfgelden, aangevuld met middelen verkregen uit sponsoring, subsidies en crowdfunding.
Zeilers betalen een bijdrage voor deelname (€250) en degene(n) die meekomen met de zeilers (verzorgers/begeleiders en coaches) betalen ook een bijdrage (€75)
Het evenement wordt volledig georganiseerd door vrijwilligers van de KWS en de Hansa Klasse Nederland.

Wil je een donatie doen? Ga dan naar Crowdfunding EK Hansa klasse Sneek (https://www.unieksporten.nl/crowdfunding/1283/ek-hansa-sneek).

Naar website EK Hansa klasse (https://hansaregionals.org/news-and-media-european/)

Afbeelding 46 Afbeelding 46