SAIL 2025 maakt zich op voor jubileumeditie

Tall Ships, Hollandse vloot en varend erfgoed

AMSTERDAM- Een driedubbel jubileum: 10 edities en 50 jaar SAIL tijdens de 750e verjaardag van onze hoofdstad. Schepen, bemanningsleden en bezoekers vanuit de hele wereld komen samen van 20 tot en met 24 augustus 2025. In 1975 werd het 700-jarig bestaan van de stad Amsterdam gevierd met de eerste editie van SAIL Amsterdam.

Sindsdien is SAIL uitgegroeid tot het grootste vrij toegankelijke evenement van Europa, een vijfjaarlijks ijkpunt in de agenda’s van veel bezoekers. Een feest voor het hele land, voor ‘Nederland Waterland’, dat jong en oud naar Amsterdam brengt om culturen uit de hele wereld te ontmoeten. Met een mooie primeur in 2025: voor het eerst komt de B.A.P. Union uit Peru naar SAIL in Amsterdam!

Het veilig & verantwoord organiseren van een evenement met deze omvang is kostbaar. Daarom zijn inkomsten uit arrangementen en bijdragen van partners en sponsoren onmisbaar. Net als de hulp van zo’n 2.000 vrijwilligers. In de komende maanden wordt meer nieuws over schepen en programmering gedeeld. In augustus komen vervolgens ook de vaartickets voor rondvaarten op SAIL voor particulieren beschikbaar.

Heineken, de Amsterdamse bierbrouwer is hoofdsponsor van het nautische evenement.

Afbeelding 193 Afbeelding 193
Afbeelding 192 Afbeelding 192