North Sea Regatta 2024 spektakel voor zeilliefhebbers

SCHEVENINGEN- Ook dit jaar zal de Noordzee het strijdtoneel zijn voor de North Sea Regatta. De traditionele Vuurschepenrace start op 7 mei vanuit Scheveningen naar Harwich (UK). Gevolgd door de start van de RORC North Sea Race en Back Home Trophy op 10 mei in Harwich (UK). De schepen worden vervolgens terugverwacht in Scheveningen, om in het daaropvolgende Pinksterweekend de Inshore Races te varen.

De North Sea Regatta is een jaarlijks terugkerend zeilevenement georganiseerd door de North Sea Regatta en Jachtclub Scheveningen tijdens de Pinkster- en Hemelvaartsperiode. Dit evenement is het jaarlijkse hoogtepunt voor regatta-zeilers op de getijdenwateren langs de kust van Scheveningen in Den Haag. Scheveningen is de ultieme zeillocatie waar zeilers van verschillende klassen, leeftijden en skill levels strijden om een podium plek en sociaal kunnen zijn aan wal na de races.

De Offshore Races zijn open voor de klassen ORC 1/2/3, ORC DH en SW. Na de oversteek worden de deelnemers verwelkomd in de Royal Harwich Yacht Club, met als hoogtepunt de traditionele Pin Mill lunch tijdens de lay-day. De Inshore Races zijn open voor de klassen ORC 1/2/3, ORC DH en SW. Voor de eenheidsklassen staan de inschrijvingen open voor de J/22, J/70, J/80, SB20, Flying Dutchman, Javelin en Maxfun25.

De organisatie van de North Sea Regatta, samen met Jachtclub Scheveningen en het enthousiaste vrijwilligers team staat klaar om een optimale ervaring te bieden op het water, langs de kade en in het clubhuis. De Inshore Races zullen worden gevaren in zowel het traditionele Windward/Leward-format als het internationaal, snel groeiende en populaire Coastal Racing format.

Tijdens de Inshore Races wordt gestreden om de volgende titels: Nederlands Kampioenschap voor ORC 1 - ORC 2, Class Event voor SW - SW Double Handed en Class Event voor IRC - ORC Double Handed.

Voor de eenheidsklassen zal er gestreden worden voor de volgende titels: Flying Dutchman Class Event,

SB20 Class Event, MaxFun 25 Class Championship Event, J/80 Class Event, J/70 Class Event, J/22 Class Championship Event, Javelin Class Event en ORC Sportboat Class Event.

De wedstrijden zijn te volgen via de evenementwebsite (nsr.nl) en sociale media, zodat je geen moment hoeft te missen van de spannende wedstrijden. Volg de North Sea Regatta op Facebook en Instagram via @NorthSeaRegatta en tag jouw favoriete momenten met #NorthSeaRegatta #myNSR.

Belangrijke data voor de North Sea Regatta 2024

Dinsdag 7 mei: Start Vuurschepenrace